Länge sedan o var mkt att stå i!

Oj oj tiden bara springer iväg snart e tom oktober slut!
Ca 2 månader kvar till JUL !!!!

I söndags 2010-10-17 hade vi EMELIA ELIN GULLBERGs namnkalas!
Hua hua det var många som kom o ändå inte alla som var bjudna. Visst man har stort hus men herregud vad trångt o tjötigt o högljutt det blir.

Hon fick fina smycken,böcket,mätsticka och massa pengar, Redan en lite rik flicka ;)





Dessa smörgåstårtor var som bjöds på!
O självklart har jag gjort dem själv med lite hjälp av mamma och John.
Alla tyckte de var så goda och kunde inte förstå att jag gjort dem själv ;)
Den med räkorna var definitivt godast.



Dessa tårtor!!
Nästan lite tråkigt att skära i dem men goda var de.
Vann bilderna "tingeling" på tradera.
Tradera e allt bra!

JO Emelias namn e tagna i från min mormors släkt och Elin e från min morfars släkt.
O jag heter Elin i andra namn.

Idag har Emelia inte viljat sova, Jag som hade inplanerat att vila när Ida var hos dagmamman men icke blev det så. Idag hade Ida visat en ny sida hos dagmamman, Hon hade pratat o tjötat stup i ett och skrattat (vilket hon gör hemma hela tiden), Känns ju skönt att hon kan släppa loss där med.

Igår var vi,jag och john, i Mejerieten affär) och köpte en del kläder mest John, En ur snygg jacka fick han tag i. O var det inte jag som behövde en jacka så hittade han en...:(

Ikväll är det jobb igen.
I helgen jobbar jag även söndag morgon,hua upp tidigt.

Imorse var det tom varmt när vi kom upp, Jag kom ihåg att gå upp inatt och lägga in i kaminen så det höll sig bra. Lite värre på vintern när det är sådär 13 grader inne! OOOOOOOOOOOoOooOo!!!


ÖÖ e detta mina händer??...vart kom de ifrån??








Ida bakar♥



O detta blev resultatet plus två tårtbottnar!
Vi hann med mycket den fredagen!

Dax att laga mat- Passa på när lillan ligger på golvet o grejar och Ida sover i bilen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0