Vilken dag!

Ja igår var en lång och rolig dag!

På morgonen lämnade jag Ida hos dagmamman.Hämtade henne kl 12 för att sen åka hem o laga mat.
Vid 13 kom
Johanna och  hämta mig för att kroka på transporten och bege oss upp till Uddevalla och spana in en häst!
Den hästen som finns med i tidigare inlägg. Mörkbrun!
Man får ju köra max 80 km/h med transport så ja det tog tid!
Men väl framme så stod hon där GLANDA O.P.!
Hon var lite större än vad vi väntat oss men det gjorde mig absolut inget. Riktigt fin och enormt kelig.
Så vi bestämde oss för att hon får åka med oss hem. Jag och Johanna alltså.
Efter lite trix med lastningen så bar det hemåt. Hungriga som vi var. Så i hällingsjö var det dax för tankning och köp av goa baguetter! MUMS
Sen vidare till bygdegården för att lämna barnkläder och där vi skrämde halv ihjäl Anna.eller nja snarare Glanda gjorde det med gnägg i mörkret! hihi
Gasen i *botten* och iväg till stallet lasta ur och in allt gick kanon hon var lugn och så..lite gnägg men ställde sig och åt.

Vidare hem till johanna för att hämta Prinsen och ALice. Tror klockan var närmare 22 när vi var klara.
Efter det väntade något mindre tråkigt. Hem till Ida som hade blivit magsjuk under dagen. Stackarn var helt utslagen,låg på golvet framför kaminen och sov.
Fick henne i sänf vid 23. Sov några timmar sen vaknade hon frpn o till. Vid 5 fick hon ligga i min säng men strax därefter kräktes hon rakt ut. Tur jag lagt hennes tjocka täcke under henne så det ej kom i vår säng.

Sen kunde inte jag somna om så jag gick upp o åt lite frukt och sen vid 7 till stallet för att släppa ut hästarna.
Ut med hästarna o japp Prinsen rakt genom staketet men som tur var stannade han så han stack inte. Skönt! Två stolpar gick av men det fick vi lagat bra.
Sen gick alla tre hästarna i lugnan ro o åt. Ja de är ju inte direkt utsvultna nån av dem! ;)

Kom hem vid 8 väckte John han skulle till jobbet, stackaren. men det tog sin stund innan han kom upp, Närmare bestämt 40 minuter. Så han sa bara hejdå och gick.
Nu tittar vi på Emil för sisådär 8 gången idag. Men Ida sover så det är bara jag som tittar!
Nu vilolägen i soffan!

Gårdagens citat:
*KOM NU INTE HEM UTAN HÄST-KÖP NU HÄSTEN*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0